×

Ofte stillede spørgsmål

Hvad betyder ydelse?

Ydelsen er det beløb, du skal betale hver måned.

Kan jeg returnere låneaftalen på mail?

Hvis du ikke underskriver med NemId, skal du indsende det originale gældsbrev samt legitimation (Kørekort eller pas og sygesikringsbevis).

Hvem kan låne?

For at kunne ansøge om lån skal du være fyldt 18 år, og du må du ikke være registreret i RKI eller Debitor Registret. Yderligere foretages en kreditvurdering på baggrund af indsendte ansøgning. 

Hvordan får jeg svar?

Oplyser du din e-mail adresse i ansøgningen, så vil svaret blive sendt til dig elektronisk.
Oplyses e-mail adresse ikke, vil svaret blive sendt til dig med posten.

Hvornår får jeg pengene udbetalt?

Når din ansøgning bliver godkendt, vil SPARXPRES overføre lånebeløbet til din NemKonto, samme dag vi modtager det underskrevne dokument. Beløbet vil være disponibel på kontoen efter 3 hverdage.

Hvad betyder ÅOP?

ÅOP er en forkortelse af årlig omkostning i procent, og et udtryk for den samlede pris for et lån eller en kredit, udtrykt i procent per år. ÅOP kan også kaldes kiloprisen på penge. ÅOP indeholder alle omkostninger, som du skal betale for et lån – renter, stiftelsesomkostninger og andre engangsomkostninger. Med ÅOP bliver engangsomkostninger fordelt ud på hele lånets løbetid, hvor de lægges oven i renten.

Kan et lån forhøjes?

Ja et lån hos SPARXPRES kan godt forhøjes. Det kræver dog at du udfylder en ny ansøgning, hvor vi på ny skal kreditvurdere dig. Husk at fortælle os, at du ønsker en forhøjelse af dit bestående lån.

Hvordan kan man selv lave en saldoforespørgsel eller spærre sit kundekort?

Med vores SMS service kan du, få oplyst saldo samt spærre dit kort. For at benytte denne service, skal du bruge kontonr. samt den SMS kode, som er oplyst i det brev som du modtog sammen med kortet.

Fremgangsmåden for saldoforespørgsel på kundekort
  1. Send en tekstbesked til et telefonnummer 1272
  2. I meddelelsesfeltet skrives følgende: SALDO kontonummer SMSkode
    (Der er mellemrum mellem SALDO og kontonummeret, og mellem kontonummeret og SMSkoden)
  3. Herefter vil du modtage en SMS-besked med kortets saldo og disponible beløb.
Fremgangsmåde for spærring af kundekort
  1. Send en tekstbesked til et telefonnummer 1272
  2. I meddelelsesfeltet skrives følgende: LUK kontonummer SMSkode
    (Der er mellemrum mellem LUK og kontonummeret, og mellem kontonummeret og SMSkoden)
  3. Herefter vil du modtage en SMS-besked, der fortæller at kontoen er lukket.

SMSkoden er det samme som den brugerkode, som skulle anvendes ved den nu lukkede SERVICETELEFON.

Kan lånet indfries før tid?

Du kan til enhver tid indfri dit lån hos SPARXPRES.

Hvornår er rettidige indbetaling af den månedlige ydelse?

Du skal betale hver d. 1 i måneden. SPARXPRES vil i forbindelse med oprettelsen af lånet sende en tilmelding betalingsservice på den af dig anførte konto.
Sker betalingen ikke via BS, vil du få tilsendt et indbetalingskort, hvilket koster 25 kr. ekstra pr. gang.

Hvordan får jeg mine betalinger tilmeldt betalingsservice?

Her kan du tilmelde dig til BS. Så bliver dine fremtidige regninger til SPARXPRES betalt til tiden – hverken for tidligt eller for sent. Du slipper for at stå i kø på posthuset eller i banken.
Eller for besværet med at taste betalingsoplysningerne i din netbank. Samtidig undgår du kedelige rykkere og gebyrer.

For tilmelding af lån til betalingsservice - klik her
For tilmelding af KontoKort til betalingsservice - klik her

Hvad nu hvis jeg ikke kan betale?

Sker det, at du ikke kan betale den månedlige ydelse, skal du kontakte SPARXPRES hurtigst muligt. Jo hurtigere, jo bedre. På den måde kan det være, at vi kan finde en ydelse der passer til din økonomi, og dermed en løsning på problemet, inden det bliver uoverskueligt for dig.

Indfrielse af Skousen 180 dage rente- og afdragsfrie kundekort, inden der påløber renter?

Såfremt du ønsker, at tilbagebetale beløbet inden der påløber renter, skal du selv foranledige indfrielsen. Beløbet kan du overføre til reg. 9380 konto 4560187403 (Du bedes venligst referere til dit kontonummer på KundeKortet).

Mit indbetalingskort er væk, hvad gør jeg?

Hvis du mister eller mod forventning ikke modtager et indbetalingskort inden d. 1. i måneden, skal du overføre pengene til vores konto 9380-4560187403, med dit konto-/lånenr. hos SPARXPRES som reference.

Øvrige gebyrer

Gebyr for aftaleændring 100 kr. Gebyr for aftaleændring, som kræver udfærdigelse af nye dokumenter 400 kr.
Gebyr for rykkerskrivelse 100 kr.
Gebyr for udfærdigelse af nyt kort og PIN-kode 100 kr.

Hvem er SPARXPRES

SPARXPRES er ejet af Spar Nord Bank (cvr. 13737584), der er blandt landets største banker. SPARXPRES har siden 1992 specialiseret sig i forbrugsfinansiering til private over alt i Danmark.

Almindelige betingelser for lån, kreditter, økonomisikring samt betalingsservice.

Se betingelserne for anvendelse af PrivatKundeKort - klik her
Se almindelige forretningsbetingelser og særlige bestemmelser for lån og kreditter - klik her
Se almindelige betingelser for ØkonomiSikring - klik her
Se Forsikringsbetingelser ØkonomiSikring - klik her
Se Generelle regler for debitorer i betalingsservice - klik her

Kontakt til SPARXPRES

Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte SPARXPRES på telefon 9616 1300 eller e-mail på info@sparxpres.dk