Hjælp til gavekort
Hjælp til gavekort
Herunder finder du en række vejledninger, videoguides og svar på ofte stillede spørgsmål, som kan hjælpe dig på vej i den daglige håndtering af gavekort fra Sparxpres.
Vi har delt hjælpen op til hhv. butikker, salgssteder og partnere.

- Hjælp til butikker
- Hjælp til salgssteder
- Hjælp til partnere
Ofte stillede spørgsmål
Forretningen har fået ny betalingsterminal og kan nu ikke modtage betaling med gavekort – hvad gør jeg?
Som udgangspunkt skal du ikke foretage dig noget. Oplever du problemer med din nye terminal, skal du kontakte Support.
Forretningen har fået ny ejer – hvad gør jeg?
Hvis forretningen har skiftet ejer, skal forretningen udfylde en formular, som efterfølgende skal sendes direkte til Support. Kontakt din forening for at få formularen tilsendt.
Hvornår får forretningen pengene fra et indløst gavekort?
Ved indløsning af gavekort via Visa bliver beløbet afregnet sammen med dine øvrige udbetalinger fra Visa.
Hvad er PIN-koden til gavekort?
PIN-koden er 0000.
Hvor kan jeg tjekke saldoen på et gavekort?
Hvad er BIN-range for Sparxpres gavekort?
BIN-range er 460991. Oplever du problemer med at modtage gavekort, skal du kontakte din terminalleverandør og informere om, at forretningens terminal skal have tilknyttet denne BIN-range.
Hvor kan jeg se, hvor meget forretningen har omsat for via gavekort?
Log på via Partner login. Gå til menuen, og klik på Visa gavekort og posteringer. Her kan du se den historiske omsætning på gavekort. Du kan også trække en rapport over omsætningen for en periode – dog maksimalt op til 60 dage.
Hvor kan jeg logge på med Partner login?
Du kan logge på Partner login her. Indtast CVR-nummer, brugernavn og den adgangskode, som du tidligere har modtaget.
Jeg har glemt mine koder til Partner login – hvad gør jeg?
Skriv til support@sparxpres.dk, hvis du har glemt din adgangskode til Partner login. Så sender vi dig en mail med en ny kode.
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har problemer med gavekort?
Du er velkommen til at kontakte os på support@sparxpres.dk, hvis du oplever problemer med gavekortløsningen.
Forretningen har fået ny betalingsterminal og kan nu ikke modtage betaling med gavekort – hvad gør jeg?
Som udgangspunkt skal du ikke foretage dig noget. Oplever du problemer med din nye terminal, skal du kontakte Support.
Forretningen har fået ny ejer – hvad gør jeg?
Hvis forretningen har skiftet ejer, skal forretningen udfylde en formular, som efterfølgende skal sendes direkte til Support. Kontakt din forening for at få formularen tilsendt.
Hvornår får forretningen pengene fra et indløst gavekort?
Ved indløsning af gavekort via Visa bliver beløbet afregnet sammen med dine øvrige udbetalinger fra Visa.
Hvad er PIN-koden til gavekort?
PIN-koden er 0000.
Hvor kan jeg tjekke saldoen på et gavekort?
Hvad er BIN-range for Sparxpres gavekort?
BIN-range er 460991. Oplever du problemer med at modtage gavekort, skal du kontakte din terminalleverandør og informere om, at forretningens terminal skal have tilknyttet denne BIN-range.
Hvor kan jeg se, hvor meget forretningen har omsat for via gavekort?
Log på via Partner login. Gå til menuen, og klik på Visa gavekort og posteringer. Her kan du se den historiske omsætning på gavekort. Du kan også trække en rapport over omsætningen for en periode – dog maksimalt op til 60 dage.
Hvor kan jeg logge på med Partner login?
Du kan logge på Partner login her. Indtast CVR-nummer, brugernavn og den adgangskode, som du tidligere har modtaget.
Jeg har glemt mine koder til Partner login – hvad gør jeg?
Skriv til support@sparxpres.dk, hvis du har glemt din adgangskode til Partner login. Så sender vi dig en mail med en ny kode.
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har problemer med gavekort?
Du er velkommen til at kontakte os på support@sparxpres.dk, hvis du oplever problemer med gavekortløsningen.
Forretningen har fået ny betalingsterminal og kan nu ikke modtage betaling med gavekort – hvad gør jeg?
Som udgangspunkt skal du ikke foretage dig noget. Oplever du problemer med din nye terminal, skal du kontakte Support.
Ofte stillede spørgsmål
Vi har gjort det nemt at løse en masse ting selv. Kan du ikke finde et svar der passer, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
Hvor kan jeg finde hjælp til Cardshop?
Jeg har glemt mine koder til Cardshop – hvad gør jeg?
Du kan bestille en ny kode i Cardshop i loginbilledet. Så sender systemet dig en mail med en ny kode.
Hvor finder jeg omsætningsrapporten?
Du finder omsætningsrapporten over udstedte og indløste gavekort via Partner Login. Har du glemt dine koder, så skriv til support@sparxpres.dk.
Hvor kan jeg logge på med Partner login?
Du kan logge på Partner login her. Indtast CVR-nummer, brugernavn og den adgangskode, som du tidligere har modtaget.
Jeg har glemt mine koder til Partner login – hvad gør jeg?
Skriv til support@sparxpres.dk, hvis du har glemt din adgangskode til Partner login. Så sender vi dig en mail med en ny kode.
Min scanner kan ikke læse stregkoden på gavekortet – hvad gør jeg?
Oplever du gentagne problemer med din håndscanner ved scanning af gavekortets stregkode, skal du kontakte vores Support på support@sparxpres.dk, hvor du kan købes en ny håndscanner. Kontakt evt. din forening herom.
Oplever du problemer med at læse et enkelt gavekorts stregkode, kan du alternativt indtaste gavekortets kort id i feltet.
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har problemer med gavekort?
Du er velkommen til at kontakte vores Support på support@sparxpres.dk, hvis du oplever problemer med gavekortløsningen
Jeg mangler gavekort og omslag – hvad gør jeg?
Skulle du komme til at mangle gavekort og omslag, skal du tage kontakt til din forenings kontaktperson. Kontaktpersonen er ansvarlig for indkøb af nye gavekort og omslag.
Ofte stillede spørgsmål
Vi har gjort det nemt at løse en masse ting selv. Kan du ikke finde et svar der passer, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
Hvordan melder jeg en ny forretning til gavekortløsningen?
Hvis du har en forretning, som skal kunne indløse gavekort, skal forretningen udfylde en formular, som efterfølgende skal sendes direkte til Sparxpres. Det samme gælder, hvis en forretning skifter ejer og dermed CVR-nummer. Find formularen her.
Forretningen har fået ny betalingsterminal – hvad gør jeg?
Som udgangspunkt skal du ikke foretage dig noget. Oplever du problemer med nye terminaler, skal du eller forretningen kontakte vores Support på support@sparxpres.dk.
Forretningen har fået ny ejer – hvad gør jeg?
Er der sket et ejerskifte hos en tilmeldt forretning, skal forretningen udfylde en ny formular til indløsning af gavekort. Find formularen her.
Hvad er BIN-range for Sparxpres gavekort?
BIN-range er 460991. Oplever du problemer med at modtage gavekort, skal du kontakte din terminalleverandør og informere om, at forretningens terminal skal have tilknyttet denne BIN-range.
Hvordan tilmelder jeg et nyt salgssted for gavekort?
Hvis du har brug at tilmelde et nyt salgssted, der skal kunne udstede gavekort, skal salgsstedet udfylde en formular, som efterfølgende skal sendes direkte til Sparxpres. Da der også skal angives oplysninger om din cityforening/center, anbefaler vi, at du udfylder formularen sammen med det nye salgssted. På den måde sikrer I, at alle oplysninger bliver udfyldt korrekt.
Du finder linket til formularen her.
Når I har udfyldt formularen i fællesskab, sender Sparxpres en salgsstedsaftale til digital underskrift hos både det nye salgssted og din cityforening/center.
Hvor finder jeg omsætningsrapporten?
Du finder omsætningsrapporten over udstedte og indløste gavekort via Partner Login. Har du glemt dine koder, så skriv til support@sparxpres.dk.
Hvor finder jeg en oversigt over, hvilke forretninger der er tilmeldt gavekortsamarbejdet?
Listen over tilmeldte forretninger og salgssteder kan trækkes i Partner login. Har du glemt dine koder, så skriv til support@sparxpres.dk.
Hvor kan jeg logge på med Partner login?
Du kan logge via dette link: Partner login. Indtast CVR-nummer, brugernavn og den adgangskode, som du tidligere har modtaget.
Jeg har glemt mine koder til Partner login – hvad gør jeg?
Skriv til support@sparxpres.dk, hvis du har glemt din adgangskode til Partner login. Så sender vi dig en mail med en ny kode.
Hvordan nulstiller man et gavekort?
Du kan nulstille gavekort i Cardshop. Her kan du se en videoguide som beskriver hvordan du nulstiller gavekort.
Hvordan opretter jeg adgang til nulstilling til en anden?
Ønsker du at oprette adgang til at en anden skal kunne nulstille gavekort for dig, skal du følge denne vejledning.
Hvor bestiller jeg nye gavekort?
Hvordan ændrer jeg layout på et gavekortbevis?
I cardshoppen kan du uploade nye tekster og billeder. Det gør du ved at gå i Cardshop som kæde ansvarlig. Under webshop og gavekortbevis kan du ligge nye tekster og billeder ind.
Hvordan ændrer man kundegebyr ved køb af gavekort på hjemmesiden?
Skal kundegebyret for køb af et gavekort via hjemmesiden ændres, skal du kontakte Support på support@sparxpres.dk. I mailen oplyses, hvad kundegebyret skal ændres til, og hvornår dette skal træde i kraft. Prislisten finder du i Partner login.
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har problemer med gavekort?
Du er velkommen til at kontakte Support på support@sparxpres.dk, hvis du oplever problemer med gavekortløsningen.
Stadig brug for hjælp?
Kan du ikke finde et svar der passer, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.