Hjælp til gavekort via Dankort
Hjælp til gavekort via Dankort
Herunder finder du en række vejledninger, videoguides og svar på ofte stillede spørgsmål, som kan hjælpe dig på vej i den daglige håndtering af gavekort fra Sparxpres, der er baseret på Dankort.
Bemærk, at gavekort via Dankort er udstedt med et 19-cifret "kortnummer".
Vi har delt hjælpen op til hhv. butikker, salgssteder og partnere.
- Hjælp til butikker
- Hjælp til salgssteder
- Hjælp til partnere
Ofte stillede spørgsmål
Forretningen har fået ny betalingsterminal og kan nu ikke modtage betaling med gavekort – hvad gør jeg?
Forretningen har fået ny ejer – hvad gør jeg?
Hvornår får forretningen pengene fra et indløst gavekort?
Hvad er PIN-koden til gavekort?
Hvor kan jeg tjekke saldoen på et gavekort?
Hvor kan jeg se, hvor meget forretningen har omsat for via gavekort?
Hvor kan jeg logge på med Partner login?
Jeg har glemt mine koder til Partner login – hvad gør jeg?
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har problemer med gavekort?
- Undersøg først, om den nye betalingsterminal er en PSAM-terminal eller en BAX-terminal (få evt. oplyst dette ved den pågældende terminalleverandør)
- Send en mail til support@sparxpres.dk hvor du oplyser om, at forretningen har fået en ny betalingsterminal og hvilke type det er. Oplys eventuelt nyt forretningsnummer, BAX-nummer og terminalleverandør.
- Sparxpres sørger for at sætte den nye terminal op til at kunne modtage gavekort. Den nye terminal er klar til at modtage gavekort dagen efter registreringen. Terminalen skal muligvis opdateres.
Forretningen har fået ny betalingsterminal og kan nu ikke modtage betaling med gavekort – hvad gør jeg?
Den nye betalingsterminal skal sættes op til at kunne modtage gavekort.
Sådan gør du:
Forretningen har fået ny ejer – hvad gør jeg?
Hvis forretningen har skiftet ejer, skal forretningen udfylde en formular, som efterfølgende skal sendes direkte til Support. Kontakt din forening for at få formularen tilsendt.
Hvornår får forretningen pengene fra et indløst gavekort?
Ved indløsning af Dankort-gavekort bliver beløbet udbetalt til modtagerstedet to bankdage efter, at kunden har gennemført et køb via gavekort.
Hvad er PIN-koden til gavekort?
PIN-koden er 0000.
Hvor kan jeg tjekke saldoen på et gavekort?
Hvor kan jeg se, hvor meget forretningen har omsat for via gavekort?
Log på via Partner login. Gå til menuen, og klik på “posteringer kort”. Her kan du se den historiske omsætning på gavekort. Du kan også trække en rapport over omsætningen for en periode – dog maksimalt op til 60 dage.
Hvor kan jeg logge på med Partner login?
Du kan logge på Partner login her. Indtast CVR-nummer, brugernavn og den adgangskode, som du tidligere har modtaget.
Jeg har glemt mine koder til Partner login – hvad gør jeg?
Skriv til support@sparxpres.dk, hvis du har glemt din adgangskode til Partner login. Så sender vi dig en mail med en ny kode.
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har problemer med gavekort?
Du er velkommen til at kontakte os på support@sparxpres.dk, hvis du oplever problemer med gavekortløsningen.
Forretningen har fået ny betalingsterminal og kan nu ikke modtage betaling med gavekort – hvad gør jeg?
Den nye betalingsterminal skal sættes op til at kunne modtage gavekort.
Sådan gør du:
- Undersøg først, om den nye betalingsterminal er en PSAM-terminal eller en BAX-terminal (få evt. oplyst dette ved den pågældende terminalleverandør)
- Send en mail til support@sparxpres.dk hvor du oplyser om, at forretningen har fået en ny betalingsterminal og hvilke type det er. Oplys eventuelt nyt forretningsnummer, BAX-nummer og terminalleverandør.
- Sparxpres sørger for at sætte den nye terminal op til at kunne modtage gavekort. Den nye terminal er klar til at modtage gavekort dagen efter registreringen. Terminalen skal muligvis opdateres.
Stadig brug for hjælp?
Kan du ikke finde et svar der passer, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.