Ofte stillede spørgsmål

Vi har gjort det nemt at løse en masse ting selv. Kan du ikke finde et svar der passer, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.

  • Hvad er Mit Sparxpres?

    Mit Sparxpres er dit digitale overblik over dit lån hos os. Du kan f.eks.:

    • Se dine konti
    • Anmode om indfrielsesbeløb
    • Vælge betalingsform
    • Afgive fuldmagt til en anden person.

    Log på Mit Sparxpres.

  • Hvad koster det at låne?

    Det er vigtigt med rene linjer. Derfor opfordrer vi dig til at tjekke ydelses- og prisoversigten. Så ved du altid, hvad du har at forholde dig til med dit lån. Hurtige penge skal lånes på fornuftige vilkår.

    Læs mere om priser og betingelser

  • Hvad betyder det at afgive fuldmagt?

    Hvis du vælger at afgive en fuldmagt til en anden person, betyder det, at du accepterer, at vi må videregive oplysninger om dine engagementer hos Sparxpres til den pågældende person. 

    Afgiv fuldmagt

  • Hvordan betaler jeg penge, jeg skylder?

    Hvis du mangler at betale penge tilbage til Sparxpres, kan du overføre beløbet via en kontooverførsel. Det skyldige beløb overføres til reg.nr. 9380 kontonr. 4560187403.

    Husk at oplyse dit kundenummer eller CPR-nummer ved overførslen.

  • Hvad betyder ydelse?

    Ydelsen er det beløb, du skal betale hver måned.

  • Hvad betyder ÅOP?

    ÅOP er en forkortelse af årlig omkostning i procent. Det er et udtryk for den samlede pris for et lån eller en kredit, udtrykt i procent pr. år. ÅOP indeholder alle omkostninger, som du skal betale for et lån – renter, gebyrer, stiftelsesomkostninger og andre engangsomkostninger. Med ÅOP bliver engangsomkostninger fordelt ud på hele lånets løbetid, hvor de lægges oven i renten.

  • Hvornår får jeg pengene udbetalt?

    Når din ansøgning bliver godkendt, overfører Sparxpres det lånte beløb til din NemKonto. Der sker samme dag, som vi modtager lånedokument med din underskrift. Beløbet vil være disponibelt på din konto efter tre hverdage.

  • Hvornår skal jeg betale den månedlige ydelse?

    Du skal betale den 1. i hver måned. Du kan se og ændre betalingsmetode på Mit Sparxpres.

  • Hvad nu hvis jeg ikke kan betale?

    Sker det, at du ikke kan betale den månedlige ydelse, skal du kontakte Sparxpres hurtigst muligt. Jo hurtigere, jo bedre. På den måde kan det være, at vi kan finde en ydelse, der passer til din økonomi. Det kan være med til at løse problemet, inden det bliver uoverskueligt for dig.

    Kontakt os

  • Kan lånet indfries før tid?

    Du kan til enhver tid indfri dit lån hos Sparxpres. Se oplysninger om dit lån og anmod om indfrielsesbeløb på Mit Sparxpres. Det er også her, du kan indfri dit lån.

  • Kan et lån forhøjes?

    Ja, et lån hos Sparxpres kan godt forhøjes. Det kræver dog, at du udfylder en ny ansøgning, hvor vi på ny skal vurdere din kreditværdighed. Husk, at fortælle os at du ønsker en forhøjelse af dit bestående lån, og oplys det eksisterende låns kontonummer.

    Ansøg om et lån/forhøjelse

  • Kan jeg returnere låneaftalen på mail?

    Nej, du kan ikke returnere låneaftale på mail. Hvis du ikke underskriver låneaftalen digitalt med MitID/NemID, skal du i stedet underskrive og indsende det originale gældsbrev samt legitimation (kørekort/pas og sundhedskort) med Post Nord.

  • Hvordan spærrer jeg mit kundekort?

    Du kan spærre dit kundekort via vores SMS-service. For at benytte denne service, skal du bruge dit kontonummer og den SMS-kode, som er oplyst i det brev, du modtog sammen med kortet.

    Sådan spærrer du dit kundekort via SMS:

    1. Send en tekstbesked til et telefonnummer 1272
    2. I meddelelsesfeltet skrives følgende: LUK kontonummer SMS-kode 
      (Der er mellemrum mellem LUK og kontonummeret, og mellem kontonummeret og SMS-koden)
    3. Herefter vil du modtage en SMS-besked, der fortæller, at kontoen er lukket.
  • Hvordan kan man selv lave en saldoforespørgsel?

    Mit Sparxpres kan du til enhver tid se saldoen på din konto.

  • Hvordan tilmelder jeg mine betalinger betalingsservice?

    Mit Sparxpres kan du vælge, hvilken betalingsmetode du vil benytte.

  • Mit indbetalingskort er væk, hvad gør jeg?

    Indbetalingskort sendes til e-Boks. Er du ikke tilmeldt e-Boks, sender vi det til dig pr. brev. Hvis du ikke kan finde indbetalingskortet, kan du se oplysningerne for betaling ved en kontooverførsel på Mit Sparxpres.

  • Hvorfor kommer e-mails fra Sparxpres ikke til min live-, hotmail- eller outlook-konto?

    E-mails fra Sparxpres udsendes korrekt, men derfor kan du godt risikere, at din e-mailudbyder blokerer mails fra Sparxpres, eller kategoriserer e-mails som spam eller reklame. Problemet kan løses ved at tilføje afsenderen info@sparxpres.dk til din ’safe sender’-liste.

  • Hvor finder jeg betingelser for lån, kreditter samt Betalingsservice?


    Se betingelserne for anvendelse af Privatkundekort - klik her
    Se almindelige forretningsbetingelser og betingelser for lån og kreditter for privatkunder - Sparxpres - klik her
    Se generelle regler for debitorer i Betalingsservice - klik her

  • Hvor finder jeg Sparxpres’ privatlivspolitik?

    Se privatlivspolitik for Spar Nord/Sparxpres - klik her

  • Hvad gør jeg, hvis jeg skal gennemføre betalinger til Sparxpres fra udlandet (IBAN-nr. / SWIFT)?

    Du kan fra gennemføre betalinger til Sparxpres fra udlandet med følgende:

    • IBAN-nr.: DK4793804560187403
    • SWIFT: SPNODK22
  • Hvordan kommer jeg i kontakt med Sparxpres?

    Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.