Hurtig hjælp
Ofte stillede spørgsmål
Vi har gjort det nemt at løse en masse ting selv. Kan du ikke finde et svar der passer, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
Hvad er Mit Sparxpres?
Mit Sparxpres er dit digitale overblik over dit lån hos os. Du kan f.eks.:
- Se dine konti
- Anmode om indfrielsesbeløb
- Vælge betalingsform
- Afgive fuldmagt til en anden person.
Hvordan betaler jeg korrekt?
Hos Sparxpres skal dit månedlige afdrag betales hver den 1. i måneden. Betalingen kan ske på to forskellige måder:
- Kontooverførsel via netbank
Du opretter en fast overførsel i din netbank. Beløbet udfyldes med det månedlige afdrag, der er aftalt med Sparxpres. Du vælger overførsel hver den 1. i måneden og lader betalingen gentages indtil den dato, hvor sidste afdrag forfalder (dette står i dit gældsbrev). I tekstfeltet “besked til modtager” skiver du dit referencenummer hos Sparxpres – det starter med 28000........ Oplysningerne om vores reg.nr. og kontonummer finder du under Mit Sparxpres. Det er gratis for dig at overføre via netbank. - Tilmelding til Betalingsservice
Betaling af dit månedlige afdrag kan ske via Betalingsservice. Du tilmelder dig Betalingsservice via din netbank, og herefter trækker vi afdraget fra din konto hver den 1. i måneden. Betaling via Betalingsservice koster 12,50 kr. pr. måned i et gebyr til Nets. Når du har betalt sidste afdrag, slettes Betalingsserviceaftalen automatisk. Du finder oplysninger herom under Mit Sparxpres.
- Kontooverførsel via netbank
Hvornår får jeg pengene udbetalt?
Når din ansøgning bliver godkendt, overfører Sparxpres det lånte beløb til din NemKonto. Der sker samme dag, som vi modtager lånedokument med din underskrift. Beløbet vil være disponibelt på din konto efter tre hverdage.
Hvornår skal jeg betale den månedlige ydelse?
Du skal betale den 1. i hver måned. Du kan se og ændre betalingsmetode på Mit Sparxpres.
Hvordan tilmelder jeg mine betalinger betalingsservice?
På Mit Sparxpres kan du vælge, hvilken betalingsmetode du vil benytte.
Mit indbetalingskort er væk, hvad gør jeg?
Indbetalingskort sendes til e-Boks. Er du ikke tilmeldt e-Boks, sender vi det til dig pr. brev. Hvis du ikke kan finde indbetalingskortet, kan du se oplysningerne for betaling ved en kontooverførsel på Mit Sparxpres.
Hvordan ansøger jeg om et lån?
Ønsker du at optage et lån hos Sparxpres, ansøger du direkte via hjemmesiden sparxpres.dk/ansoeg-om-laan/.
- Vælg det ønskede lånebeløb og tilbagebetalingstid.
- Klik ansøg nu.
- Udfyld informationer om det ønskede lån.
- Udfyld informationer om dig/jer og din/jeres privatøkonomi.
- Udfyld oplysninger om dine betalingskort
- Afgiv samtykke til at vi må sende dig informationer.
- Giv tilsagn om, at du har læst og accepteret vores forretningsbetingelser.
- Tryk på den røde knap “NemID/MitID valider og send ansøgningen”.
Vi behandler ansøgninger i den rækkefølge, vi modtager dem og tilstræber altid, at du får et svar inden for 24 timer. I nogle tilfælde har Sparxpres brug for supplerende oplysninger. Hvis det er tilfældet, kontakter vi dig. Vi tilstræber at imødekomme din ansøgning, men er det ikke muligt, giver vi dig besked, hvis der er alternative muligheder for at få et lån - for eksempel med et lavere lånebeløb.
Kan et lån forhøjes?
Ja, et lån hos Sparxpres kan godt forhøjes. Det kræver dog, at du udfylder en ny ansøgning, hvor vi på ny skal vurdere din kreditværdighed. Husk, at fortælle os at du ønsker en forhøjelse af dit bestående lån, og oplys det eksisterende låns kontonummer.
Hvordan afgiver jeg samtykke til rådighedsberegner?
Som ansøger skal du afgive samtykke til, at vi bruger dine oplysninger til at beregne dit rådighedsbeløb. Er I to ansøgere på ansøgningen, skal I afgive samtykke hver for sig. Det er den af jer, der afgiver det sidste samtykke, der skal verificere/ændre og godkende beregningen. Følg vejledningen:
- Når du har godkendt beregningen, skal du trykke på den røde knap “Afgiv samtykke til at beregne rådighedsbeløb”.
- Sæt flueben i ’Jeg accepterer’, og klik derefter ’Fortsæt’.
- Vælg og klik på din bank i overblikket. Fremgår din bank ikke af overblikket, kan du søge efter den og vælge den fra listen.
- Når du har valgt din bank, åbnes bankens login i et pop-up vindue - det kan være MitId.
- Når du er logget ind, vises dine konti i den valgte bank. Klik alle de konti af, der står i dit CPR-nummer. Har du konti i andre banker, kan du nu tilføje konti fra flere banker. Klik herefter på “Fortsæt”.
- Du ledes nu tilbage til Sparxpres, hvor vores beregner bruger nogle minutter på at regne på dine oplysninger.
- Har du en samlever, der er medansøger på ansøgningen, skal samlever også afgive samtykke. Det kan ske med det samme eller på et senere tidspunkt. Du videresender blot mailen fra Sparxpres til medansøger, som via linket kan afgive sit samtykke. Det er vigtigt, at du og medansøger ikke bruger samme computer, telefon eller tablet. Hvis I ikke har andre muligheder, er det nødvendigt at nulstille enhedens cookies, inden medansøger afgiver samtykke.
Hvordan betaler jeg penge, jeg skylder?
Hvis du mangler at betale penge tilbage til Sparxpres, kan du overføre beløbet via en kontooverførsel. Det skyldige beløb overføres til reg.nr. 9380 kontonr. 4560187403.
Husk at oplyse dit kundenummer eller CPR-nummer ved overførslen.
Hvad koster det at låne?
Det er vigtigt med rene linjer. Derfor opfordrer vi dig til at tjekke ydelses- og prisoversigten. Så ved du altid, hvad du har at forholde dig til med dit lån. Hurtige penge skal lånes på fornuftige vilkår.
Hvad betyder ydelse?
Ydelsen er det beløb, du skal betale hver måned.
Hvad betyder ÅOP?
ÅOP er en forkortelse af årlig omkostning i procent. Det er et udtryk for den samlede pris for et lån eller en kredit, udtrykt i procent pr. år. ÅOP indeholder alle omkostninger, som du skal betale for et lån – renter, gebyrer, stiftelsesomkostninger og andre engangsomkostninger. Med ÅOP bliver engangsomkostninger fordelt ud på hele lånets løbetid, hvor de lægges oven i renten.
Hvad betyder det at afgive fuldmagt?
Hvis du vælger at afgive en fuldmagt til en anden person, betyder det, at du accepterer, at vi må videregive oplysninger om dine engagementer hos Sparxpres til den pågældende person.
Hvad nu hvis jeg ikke kan betale?
Sker det, at du ikke kan betale den månedlige ydelse, skal du kontakte Sparxpres hurtigst muligt. Jo hurtigere, jo bedre. På den måde kan det være, at vi kan finde en ydelse, der passer til din økonomi. Det kan være med til at løse problemet, inden det bliver uoverskueligt for dig.
Kan lånet indfries før tid?
Du kan til enhver tid indfri dit lån hos Sparxpres. Se oplysninger om dit lån og anmod om indfrielsesbeløb på Mit Sparxpres.
Kan jeg returnere låneaftalen på mail?
Nej, du kan ikke returnere låneaftale på mail. Hvis du ikke underskriver låneaftalen digitalt med MitID/NemID, skal du i stedet underskrive og indsende det originale gældsbrev samt legitimation (kørekort/pas og sundhedskort) med Post Nord.
Hvordan spærrer jeg mit kundekort?
Du kan spærre dit kundekort via vores SMS-service. For at benytte denne service, skal du bruge dit kontonummer og den SMS-kode, som er oplyst i det brev, du modtog sammen med kortet.
Sådan spærrer du dit kundekort via SMS:
- Send en tekstbesked til et telefonnummer 1272
- I meddelelsesfeltet skrives følgende: LUK kontonummer SMS-kode
(Der er mellemrum mellem LUK og kontonummeret, og mellem kontonummeret og SMS-koden) - Herefter vil du modtage en SMS-besked, der fortæller, at kontoen er spærret.
Hvordan kan man selv lave en saldoforespørgsel?
På Mit Sparxpres kan du til enhver tid se saldoen på din konto.
Hvorfor kommer e-mails fra Sparxpres ikke til min live-, hotmail- eller outlook-konto?
E-mails fra Sparxpres udsendes korrekt, men derfor kan du godt risikere, at din e-mailudbyder blokerer mails fra Sparxpres, eller kategoriserer e-mails som spam eller reklame. Problemet kan løses ved at tilføje afsenderen info@sparxpres.dk til din ’safe sender’-liste.
Hvor finder jeg betingelser for lån, kreditter samt Betalingsservice?
Hvor finder jeg Sparxpres’ privatlivspolitik?
Se privatlivspolitik for Spar Nord/Sparxpres - klik her
Hvad gør jeg, hvis jeg skal gennemføre betalinger til Sparxpres fra udlandet (IBAN-nr. / SWIFT)?
Du kan fra gennemføre betalinger til Sparxpres fra udlandet med følgende:
- IBAN-nr.: DK4793804560187403
- SWIFT: SPNODK22
Hvordan kommer jeg i kontakt med Sparxpres?
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.