- Nyhedsarkiv
- El-Salg: Skiltning med XpresPay har en effekt
El-Salg: Skiltning med XpresPay har en effekt
El-Salg: Skiltning med XpresPay har en effekt
Elektronik- og hvidevarekæden El-Salg har i flere år haft Sparxpres som partner på deres finansieringsløsninger. Og senest har kæden gjort det muligt for sine kunder at betale med XpresPay i både webshop og butikker. Og her mærker de, at tydelig skiltning gør en forskel.
El-Salg kæden administreres af Euronics Danmark A/S, der er medlem af Euronics International. Det er en af Europas største indkøbssamarbejder indenfor elektronik og husholdningsprodukter. Euronics tilbyder i dag indkøbsfordele for mere end 11.000 butikker på tværs af 31 lande. I Danmark står Euronics Danmark A/S blandt andet bag butikskæden El-Salg, der tilbyder sine kunder at betale med XpresPay på både webshoppen og i butikkerne, og det er en løsning, kæden er glad for.
En finansieringsløsning uden omkostninger for butik og webshop
I takt med de stigende renter er det blevet mindre og mindre attraktivt at tilbyde delbetaling med lang løbetid, da det samlet set bliver en for stor omkostning for forretningen. Det skyldes, at den kurs, som eksempelvis El-Salg og andre detailforhandlere kan få for deres varer, bliver for lav til, at det er rentabelt.
- For os er XpresPay er et super godt alternativ til traditionel delbetaling, fordi vi får kurs 100 for de varer, vi sælger. Så her har vi en løsning, der både er enkel at administrere og som er uden omkostninger for os, siger Henrik Overgaard Hansen, der er direktør i Euronics Danmark A/S
Tydelig skiltning kan mærkes
Hos kædens webshop elsalg.dk har man gennem et stykke tid haft fokus på at gøre det tydeligt, at man kan betale med XpresPay - både på webshoppen og i tilbudsaviser. Og det kan mærkes.
- Vi markedsfører muligheden for betaling via XpresPay på forsiden af elsalg.dk og også på de enkelte produkter i vores webshop. Derudover har vi også gjort opmærksom på det i vores tilbudsavis. Og det kan vi godt mærke effekten af, siger Henrik Overgaard Hansen.
Han vil derfor opfordre andre til at overveje at bringe XpresPay i spil som et parameter, der kan skubbe endnu flere salg helt i mål. Direktøren ser derudover to andre fordele ved XpresPay:
- Den ene er, at kunden med XpresPay typisk har fået godkendt kreditten, inden de kommer til os, og det betyder, at vi slipper for at bringe kunden i forlegenhed, hvis han eller hun får afslag på et lån eller på delbetaling. Og den anden fordel er, at der ikke er noget minimumsbeløb, når kunden handler. Derfor kan vi se, at nogle kunder bruger XpresPay til køb helt ned til et par hundrede kroner, og derfor er der flere kunder, der vender tilbage til os ved næste køb, siger Henrik Overgaard Hansen
Fremadrettet overvejer Henrik Overgaard Hansen og kollegerne at sætte endnu mere spotlight på XpresPay i de fysiske butikker, så endnu flere kunder bliver opmærksomme på muligheden.
Vil du høre mere om XpresPay
Lyder XpresPay som en interessant løsning til din forretning og dine kunder, så er du altid velkommen til at kontakte en af vores kundechefer.