Frederikssund Foto: Med Sparxpres kan kunderne få råd til lidt mere 

Frederikssund Foto 1600X900

Siden 70’erne har Frederikssund Foto handlet med fotoglade danskere. Og selvom markedet for fotoudstyr har forandret sig meget siden dengang, er der stadig kunder i både butik og webshop. Her hjælper Sparxpres’ finansieringsløsninger med både salg og mersalg til fotoentusiasterne.  

Ole Bolgann har været en del af Frederikssund Foto i 38 år, hvor han har rådgivet, vejledt og solgt kameraer, objektiver og andre fotoartikler til både professionelle og amatørfotografer. Gennem årene er der blevet færre af den slags fotoforretninger, men i Frederikssund Foto kommer kunderne fortsat fra hele landet for at købe kvalitet og for at få god betjening.  

Blandt kunderne er eksempelvis natur- og sportsfotografer, men også folk, der ’bare’ har det gode billede som hobby. Og når de handler hos Frederikssund Foto har de mulighed for at dele betalingen op i mindre bidder med Sparxpres’ delbetalingsløsning eller via XpresPay. 

- Vi har nogle relativt dyre varer på hylderne, og derfor giver det god mening for os at tilbyde kunderne delbetaling og betaling med XpresPay. Af og til er det det, der gør, at en kunde også kan få råd til at købe det helt rigtige objektiv med, når de køber et nyt kamera. På den måde kan de komme ud at fotografere det, de gerne vil med det samme, fortæller Ole Bolgann, der er indehaver af Frederikssund Foto. 

Hos fotoforretningen kan kunderne gøre bruge af Sparxpres’ løsninger, uanset om der bliver handlet i den fysiske butik eller i webshoppen. 

Kunden klarer selv ansøgningsproces 

For Ole Bolgann og hans kolleger i butikken betyder det en hel del, at de ikke som sådan skal være en del af ansøgningsprocessen, når en kunde ansøger om en kredit eller om at finansiere en vare Sparxpres’ delbetalingsløsning.  

- Jeg ville ikke bryde mig om, at vi i forretningen skulle involveres direkte i kundens ansøgningsproces. Det kan godt være lidt grænseoverskridende at skulle forhøre folk om deres privatøkonomi – især hvis det skal foregå foran andre kunder. Derfor er det en super god løsning, at kunden selv kan klare ansøgningsprocessen via en QR-kode. På den måde kan vi holde dialogen med kunden om det, vi er bedst til – nemlig fotoudstyr, siger Ole Bolgann. 

Selvom Ole og kollegerne er glade for ikke at skulle stå for ansøgningsprocessen, kan de sagtens finde på at nævne finansieringsløsningerne som en mulighed over for kunden. Og det er også noget, som indehaveren overvejer at gøre mere ud af. F.eks. via skiltning i butikken og i SoMe-annoncering. 

Nemt og gnidningsfrit samarbejde med Sparxpres 

Hos Frederikssund Foto er de glade for at stille Sparxpres’ finansieringsløsninger til rådighed for deres kunder, og det er blevet en naturlig del af hverdagen at modtage betaling via XpresPay eller at lade kunderne dele betalingen op i mindre bidder. Og så har løsningen været nem at implementere i både butik og på webshop. 

- Vores samarbejde med Sparxpres kører nemt og gnidningfrit. De er altid behjælpelige, hvis vi henvender os med spørgsmål eller brug for hjælp. Men det gør vi faktisk sjældent, fordi løsningen er så nem og enkel, slutter Ole Bolgann.  

 

Vil du høre mere om Sparxpres' løsninger?

Lyder Sparxpres' finansieringsløsninger som en interessant løsning til din forretning og dine kunder, så er du altid velkommen til at kontakte en af vores kundechefer.  

Kontakt os

Morten MOST
Morten Stasiak
Kundechef, Sjælland og Fyn
Sparxpres
Iver Raun ICR
Iver C. Raun
Kundechef, Jylland
Sparxpres
Simon Rølmer SIR
Simon Rølmer
Kundechef, Jylland
Sparxpres
Publiceret d.
20. juni 2024