Forhåndslån: Mindre besvær og bedre kundeoplevelse

Forside · Foto 1

Med større og større krav til dokumentation ved ansøgning om delbetaling, kan det være en fordel, hvis kunden har ansøgt allerede inden besøget i butikken. Det er lettere for dig og vil give kunden en bedre kundeoplevelse. 

I de seneste år har nye krav fra myndighederne sat køb med delbetaling under pres. Det skyldes, at der er skruet op for kravene i kreditværdighedsvurderingen af kunderne – selv når de ønsker at dele mindre beløb op i bidder. Derfor kan et forhåndslån være en god mulighed, der letter den tidskrævende ansøgningsproces i butikken og samtidig vil give både dig og kunden en bedre oplevelse. 

Forhåndslån giver nemlig kunden mulighed for at blive kreditgodkendt på forhånd, før de besøger din butik eller klinik.  

Fordele ved forhåndslån 

  • Kunden kan ansøge i ro og mag hjemmefra.
  • Vi giver din butik besked, når en kunde har fået forhåndslån.
  • Det er anonymt for kunden, hvis ansøgningen afvises.
  • Forhåndstilsagnet kan øges med 2.000 kr.
  • Hurtigt ekspedition i butikken ved købet med delbetaling, fordi godkendelsen allerede er på plads. 

 

Få succes med forhåndslån 

Forhåndslån er ikke bare en praktisk løsning for kunden. Muligheden kan også skabe merværdi for jeres forretning, fordi kunden, når han eller hun kommer til butikken, allerede er godkendt til at købe via delbetaling og til et allerede fastsat beløb.  

Derfor er det en god idé at markedsføre forhåndslån, så kunden er opmærksomme på muligheden.  

Sådan får I succes med forhåndslån:   

  1. Markedsføringsmateriale: Inkludér forhåndslån i jeres tilbudsaviser, annoncer og på jeres hjemmeside. 
  2. Skiltning i butikken: Gør kunder opmærksomme på forhåndslån med tydelig skiltning i butikken. 
  3. Kundekommunikation:Spørg aktivt jeres kunder, om de har fået godkendt et forhåndslån til delbetaling, så I kan guide dem gennem processen på en smidig måde.
  4. Mersalgsmuligheder: I kender kundens godkendte maksimale lånebeløb og kan derfor potentielt lave mersalg op til det maksimale beløb.
  5. Tidsbesparelse:Da kunden allerede er forhåndsgodkendt, sparer I tid ved kassen, og kunden kan nemt færdiggøre sin delbetaling på webshoppen eller i butikken. 


Vi er klar til at hjælpe 

Har I brug for hjælp til at komme i gang med forhåndslån, så står vi klar til at hjælpe. Vi tilbyder sparring om skiltning og annoncering, så jeres kunder ved præcis hvilke fordele, der er ved et forhåndslån.  

Kontakt os

Morten MOST
Morten Stasiak
Kundechef, Sjælland og Fyn
Sparxpres
Iver Raun ICR
Iver C. Raun
Kundechef, Jylland
Sparxpres
Simon Rølmer SIR
Simon Rølmer
Kundechef, Jylland
Sparxpres
Publiceret d.
25. oktober 2024